Hemels...

Hemels, anders kan ik de volgende ervaring niet noemen. Misschien heeft het een officiƫle naam maar eigenlijk interesseert die me niet. De ervaring op zich is genoeg. En hopelijk blijft het niet bij deze ene keer.

Wat is er gebeurd? Tijdens een meditatie voelde ik me alsof ik in slaap zou gaan vallen. Je kent dat gevoel wel. Je hoofd klapt naar voren en veert dan weer terug. Het was ook zoiets maar niet helemaal. Het was eerder met mijn hele bovenlichaam. En het veerde niet terug maar het spiraalde eerder terug. Maar je kan het het beste vergelijken met precies in slaap vallen. Dan opeens alle haren op mijn armen die rechtop komen en opeens was er geen gedachtendoos meer. Ik bestond volledig uit vibratie, ik was er een deeltje van maar tegelijkertijd ook het geheel. Ik voelde geen lichaam meer, ik weet niet of ik nog ademde en ik heb geen enkel idee hoe lang het geduurd heeft. Dat kan een seconde geweest zijn maar even goed 3 minuten. En dan werd ik me ineens terug bewust van mijn ademhaling, leek het alsof ik terug kleiner werd en voelde ik mijn lichaam terug.

Ik ben er een hele dag ondersteboven van geweest. Zo mooi!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je om gedachtendoos mee te helpen aanvullen!