patronen en spiegels

Mijn grote test is bezig, de familie is op bezoek en we reizen samen door het mooie Thailand. En ik zie patronen. Dezelfde patronen die ik ontdekt heb in mijn relatie met VV zie ik nu bij mijn ouders en in mindere mate bij mijn broer en zijn vriendin. Ze zijn spiegels voor mij. En ze vergroten uit. Ik zie de patronen en besef nu waar ze vandaan komen. Ik besef ook dat ik nog heel dikwijls terugval in net diezelfde patronen. Achteraf, dezelfde avond of soms al 5 minuten na het voorval denk ik: 'dju, ik heb het weer gedaan'! Maar ooit komt er een dag dat ik niet meer automatisch ga reageren. Dat ik net voordat ik iets doe of zeg, inzie dat ik een keuze heb. De keuze om anders te reageren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je om gedachtendoos mee te helpen aanvullen!