Afscheid nemen

Langzaam maar zeker is Gedachtendoos afscheid aan't nemen van haar huisje waar ze 10 jaar gewoond heeft. Elk weekend verhuist een klein deel van mijn spullen naar ons huis. Tegen 1 januari zou alles moeten verhuisd zijn want vanaf dan wil ik mijn huisje graag verhuren. Het is een heel vreemd gevoel. Alleen het idee al dat er iemand anders in mijn huisje komt wonen. Het huisje waar ik met veel liefde zo goed als alles vernieuwd heb, waar ik leuke en minder leuke dingen heb meegemaakt, waar ik vrienden heb ontvangen maar ook lekker alleen gecoocoond heb. Ik kan het niet in één keer achterlaten vandaar dat het verhuizen in stukjes gebeurt. Ook al omdat ik niet alles kan meenemen. Mijn ventje en ik hebben alles dubbel, dus een deel zal achterblijven en wordt mee verhuurd. De zetel, het bed, de frigo, de buro, de tafel en de stoelen. Maar ook potten, pannen, borden, bestek, glazen etc. En telkens moet je beslissen, neem ik het mee of laat ik het achter. Sommige dingen zijn emotioneel moeilijk om achter te laten, andere dan weer niet. Ik hoop alleen dat ik iemand vind die er zorg wil voor dragen...

Het is niet alleen moeilijk om mijn huisje achter te laten, ook de stad waar ik zeer graag kom en die ik veel aangenamer vind dan 't stad waar ons huis staat laat ik niet graag achter. Ook al omdat een deel van mijn leven zich daar nog afspeelt. Griekse les, yoga, tango, vrienden... En ik ben niet van plan om dat op te geven. We hebben al afgesproken dat we regelmatig een B&B zullen nemen zodat we op ons favoriete adresjes iets kunnen gaan drinken en 's morgens uitgebreid kunnen gaan ontbijten.

Misschien lijkt het wel dat Gedachtendoos tegen haar zin verhuist. Dat is niet hoor. Ik ben graag in ons huis. Het is er ruimer en veel lichter dan in mijn huisje. Bovendien er is een klein terras. Een ware luxe... En een oven! Super vind ik dat. Ik kook niet graag (zie hier) maar ovenschotels vind ik wel leuk om te maken. Met dank aan "de lekkerste ovenschotels" van libelle. Handig kookboekje en lekkere dingen dat erin staan. Ik scoor er elke keer weer mee :-)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je om gedachtendoos mee te helpen aanvullen!