Wij trouwen...

en de voorbereidingen zijn stilletjes begonnen. De datum ligt al lang vast, de zaal ligt ook al een tijdje vast. De getuigen zijn gevraagd en hebben ja gezegd. De gastenlijst is opgesteld. De uitnodiging is eindelijk, na vijftien verschillende ontwerpen, goedgekeurd door mijn wederhelft en kan besteld worden. De afspraak met de traiteur kom er volgende maand aan. We hebben al een idee waar we de bubbels en de wijn gaan halen. We mogen het sportkarretje van mijn nicht lenen om naar het stadhuis te rijden. De openingsdans wordt een tango, alleen weten we nog niet de welke. De dag begint dus stilaan vorm te krijgen. Maar een aantal heel belangrijke dingen moeten nog gedaan worden. De aangifte moet nog gebeuren en natuurlijk komen die openingsuren ons echt niet goed uit. Er zal gepland moeten worden... Het huwelijkscontract moet nog opgesteld worden (langsgaan bij de notaris staat op mijn to-do lijstje van vandaag) en het allerbelangrijkste, het kleed, moet nog gekocht worden.

Sommigen maken me al bang: "Wat? Je gaat binnen 6 maanden trouwen en hebt nog geen kleed? Daar zou ik maar vlug mee beginnen!" AAAAAA, ik wil dat helemaal nu nog niet, ik ben nog 5 kilo te zwaar, 't is winter, ik wil nu helemaal geen lentekleed gaan kopen... Dan is er nog het kleine feitje dat mijn ventje en ik een ander idee hebben over de kleur. Ik wil geen wit of geen beige, kortom, geen typisch trouwkleed. Ik dacht eerder aan een mooie cocktail/avondjurk in een leuk kleurtje die ik bij een andere gelegenheid ook nog eens kan dragen. Mijn ventje zou me wel graag in het wit zien... AAAAAAA, dilemma's!! Ach, we zullen wel zien. Ik heb gezegd dat ik pas begin januari naar Arnhem rijd. Bij Assepoester feestkleding hebben ze 4000 jurken op stock en mag je zelf passen en proberen zonder afspraak, daarnaast hebben ze een eigen atelier waar ze de jurk aanpassen naar jouw wensen. En het allerbelangrijkste, het is er betaalbaar. Ik ben echt niet van plan 1500 euro te geven aan een kleed dat meer in de kast hangt dan dat je het draagt.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je om gedachtendoos mee te helpen aanvullen!