And suddenly it hit me

rigth between the eyes. Mooie uitdrukking maar dat is wel hoe het voelde toen volgende gedachte ineens inviel. Waar ze vandaan kwam, geen enkel idee maar het was en is nog altijd zeer toepasselijk en actueel.

"Ik zit te wachten op een betere toekomst"

Morgen wordt alles beter en daarom doe ik nu maar niets. Niets anders dan wachten op morgen want dan is het beter. Maar morgen wordt vandaag en gisteren en toch is er niets veranderd. Hoe kan dat nu? Morgen ging toch alles beter worden?

Morgen zal niet beter zijn als ik NU niets verander. Ik moet het NU doen, NU beginnen en NU verder doen. Niet morgen, niet volgende week, niet volgende maand. NU. Mijn ventje heeft in zijn trouwkostuum volgende zin laten borduren: Today is life, tomorrow never comes. Zoveel waarheid dat in dat zinnetje vervat zit. Het besef begint langzaam door te dringen. Ik borduur erop verder, NU...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je om gedachtendoos mee te helpen aanvullen!