approval for TTC

Met een bang hartje open ik de mail met bovenstaand onderwerp. Zal het approval zijn of niet? Het is approval! YES! Gedachtendoos is toegelaten voor de Teacher Training Course Yoga bij Agama in Thailand. Ze verwachten me 5 januari 2014 samen met de 21 anderen om kennis te maken en 6 januari starten de drie zware maanden. En zwaar zal het worden. Het programma is zeer goed gevuld, 6 dagen op 7 met asana's, meditatie, lectures, etc. Geen tijd om met iets anders bezig te zijn dan met yoga. Helemaal ondergedompeld worden. Ik kijk er enorm naar uit.

Nu kan ik beginnen met de praktische zaken: vluchten boeken, verblijf boeken, inentingen gaan halen, visum regelen en ergens witte kledij gaan kopen. Ja, ik weet het. Cliché tot en met, die yogi's met hun witte kledij. Ik heb me laten vertellen dat wit een symbool is voor zuiverheid. Ik beschouw mezelf nu niet direkt als zuiver. Laten we elkaar niet mis verstaan. Ik douch me regelmatig, poets mijn tanden zoals iedereen tweemaal per dag, heb geen vuile randen onder mijn nagels,... Maar dat bedoel ik niet met zuiverheid. Zuiverheid in de zin van zuiver van lichaam = clean eten (hmm af en toe), geen vlees (ook af en toe), geen alcohol (nog werk aan), sigaretten (gelukkig nooit aan begonnen) of drugs (ver van weg gebleven) en zuiver van geest (duidelijk nog werk aan). Vandaar dat ik me niet direkt geroepen voel om het symbool van zuiverheid om mijn lichaam te draperen. Komt daar nog bij dat ik absoluut niet met wit sta...

Maar soit, ze vragen dat om ons TTC-deelnemers te kunnen onderscheiden van de "gewone" leerlingen dus ik zal op koopjesjacht moeten. Gelukkig is het nog solden...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je om gedachtendoos mee te helpen aanvullen!