Hoe te beschrijven..

wat er door me heen gaat? Zoveel emoties wisselen mekaar in een snel tempo af. Het ene moment moet ik huilen, een halve minuut later moet ik lachen. Het ene moment voel ik me eenzaam, het volgende moment ben ik blij dat ik op mijn eentje in mijn hangmat kan gaan zitten. Nu eens kwaad, daarna verdrietig. Een vleugje angst afgewisseld met een overvloed aan dankbaarheid. Oppervlakkige gesprekken afgewisseld met diepgaande conversaties. Het passeert hier allemaal de revue. Op één dag, soms zelfs op één uur! 

De yoga is geweldig, het doet me zo'n deugd en toch zijn er momenten dat ik zou willen weglopen uit de les. Twee keer per dag, zes dagen op zeven diezelfde opwarmingsoefeningen... Ik leer hier wat overgave is... De teachings die we krijgen zijn enerzijds eye-openers, anderzijds liggen ze zover van mijn gewone belevingswereld af dat ik soms niet weet wat ik ermee aan moet. Sommige laat ik voorlopig maar even aan de kant liggen, misschien dat ik er later, als ik verder op mijn spiritueel pad ben, wel mee aan de slag wil.

Zoveel dingen om te verwerken, om over na te denken. En die ene levensvraag die altijd terugkomt: wat is mijn levensdoel, waarvoor ben ik hier?  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je om gedachtendoos mee te helpen aanvullen!