Mooie ervaringen

Ik ben nog maar twee dagen ver in de TTC maar ik heb al hele mooie ervaringen mogen meemaken. Niet alleen hier maar ook op mijn weg hier naartoe. Ik had schrik om in mijn eentje de reis te doen. Allerlei vragen spookten door mijn hoofd. Ga ik het kunnen? Hoe gaat het zijn? Gaat er wel iemand zijn die me een beetje leuk vindt? Allemaal dingen waarover ik me helemaal geen zorgen had hoeven te maken. De reis is keigoed meegevallen. Op de bus met een Engelse gepraat die ook interesse had in yoga. Op de boot met een Canadees aan de praat geraakt, over vanalles en niks. Beide ontmoetingen hebben me deugd gedaan. Hebben me een gevoel gegeven van niet alleen te zijn.

De mooie ervaringen in de TTC hebben ook weer te maken met mensen. Hoe eentje me spontaan een hoofdlamp leende omdat ik die meer nodig had op mijn fiets dan zij op haar brommer. Hoe iemand anders samen met mij een huis om te delen wil gaan zoeken voor maand 2 en 3. Hoe ikzelf heel waardevol advies heb gekregen van iemand die hier op het eiland woont en Agama yoga kent. Ze vertelde mij: zie dit hele gebeuren als een experiment met jezelf als het lab, het experiment, de onderzoeker en het resultaat allemaal tegelijkertijd. Voel je pijn, ga na wat die pijn veroorzaakt, ga diep en laat dan los. Ik heb haar raad al nodig gehad... Veel TTC-studenten zijn veel meer ervaren en dan komt mijn oude angst naar boven: ik kan dit niet, ik ben hier niet goed genoeg voor. De pijn die ik in mijn schouders en nek voelde tijdens de opwarming, kwam ook van dit geloof. Het loslaten via EFT heeft de pijn weggenomen. Ik ben nu al zeker dat er nog vele dingen zullen bovenkomen maar dat is ook waarvoor ik hier ben. Om mezelf en mijn onbewuste reaktiepatronen te leren kennen. Hoe pijnlijk dat ook is.

En dan is er het hotel waar ik verblijf tot 3 februari. Heel vriendelijke mensen die omdat ze weten dat ik Grieks spreek dat ook spreken met mij, en daarbij heel veel geuld hebben. Elke zondag is er een open mic en deze zondag was het tango. Ik heb op een tropisch eiland tango gedanst op blote voeten! Geweldig toch! En omdat er zoveel enthousiasme was, wordt het waarschijnlijk volgende zondag opnieuw georganiseerd. Ik kijk er al naar uit. En nu op naar de evening class!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je om gedachtendoos mee te helpen aanvullen!