Je moet niets

Achter de pc. Pfff, geen zin meer. Ik sta op. Loop wat rond. Wat nu gedaan? Grr... weet het niet. Chaos in mijn gedachten. Terug achter de pc. Kan me niet concentreren. Naar de zetel. Neem het boek. 2 zinnen. Nee, geen zin om te lezen. Naar de keuken. Iets om te eten? NEE, dat is geen oplossing! Naar boven. Wat doe ik hier eigenlijk? Ik weet niet wat ik wil, ik weet niet wat ik moet doen, heb het gevoel dat niets lukt. Drentel van hier naar daar. Beland in kleermakerszit op een geïmproviseerd meditatiekussen. Mijn benen willen opstaan, mijn gedachten gaan alle kanten op. Ik praat tegen mezelf.

Ademen, dat is wat je moet doen. Ademen, niets anders. Volg die adem.
Kijk waar hij naar binnen gaat.
Kijk waar hij eindigt.
Kijk hoe hij naar buiten gaat.
En weer opnieuw.

Onrust, weerstand. "Adem, focus op je adem!"
Langzaam minder gedachten,
meer rust.

Plots tranen. Ze rollen over mijn wangen. Ik veeg ze niet weg. Ik adem.
Meer tranen, snikken.
Laat maar komen, ik adem.
Zuivering. Rust
Eindelijk rust.
Ik adem, tranen drogen op.
Ik ben

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je om gedachtendoos mee te helpen aanvullen!